Hoe blijf je standvastig op de Sunnah?

Vraagsteller: Wat zijn de zaken die een persoon standvastig houden op as-Salafiyah en weg van de paden van Dwaling?

Shaykh Ubayd Ibn Abdullah al-Jaabiree: Er zijn een aantal zaken die een persoon hierbij helpen. Van deze zaken is het dichtbij blijven bij de mensen van kennis. Degenen die bekend staan om hun goede capaciteiten.. En hun vooraanstaandheid in deugdzaamheid.. En het stevig gegrondvest zijn in de kennis.. En hun kracht met betrekking tot de (kennis van de) Sunnaah en het vasthouden hieraan. En hun strengheid tegen de mensen van begeerten. Het is gepast dat van hen de kennis wordt genomen, de kennis die samengaat met wijsheid.


En verder, het ver weg blijven van de innoveerders (ahloel-bid’ah) en mensen van begeerten. En het wegblijven van hun bijeenkomsten, en zich niet blootstellen aan het discussiëren en twisten met hen. En ook het lezen van de boeken van de Salaf.. (Het lezen van deze boeken) met de Shaykhs als dat mogelijk is. En als dit niet mogelijk is.. dan vraagt hij over de zinnen en onderwerpen uit deze Salafi boeken die moeilijk te begrijpen zijn voor hem. Hij dient de mensen van kennis hierover te vragen, zodat zij dit voor hem kunnen verduidelijken en oplossen. Ja.

Bron: www.bakkah.net

2 reacties:

Eric brunt zei

i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
or
call/whatsapp:+2349057261346










i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
or
call/whatsapp:+2349057261346





Anonymous zei

Dankzij een geweldige man genaamd dr Ajayi kon ik me met mijn man verzoenen na een scheiding van een jaar, mijn vriend, die een bankier is, stelde me aan hem voor omdat hij haar hielp bij het krijgen van promotie bij de bank waar ze mee werkt, met zijn voorouderlijke krachten aan hem doorgegeven door zijn voorouders. als je de hulp nodig hebt van een spreukenmaker bij een probleem waar je doorheen gaat of je huwelijksleven, wees dan niet verlegen, ik raad je aan om contact op te nemen met dr. Ajayi de spreukenmaker op Whatsapp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com voor een snelle oplossing

Een reactie posten

Live duroos